Snap je coaching en training is in 2001 opgericht door Margriet de Jong en Astrid Tol.
Beiden deden na hun opleiding aan de pedagogische academie en diverse andere opleidingen ruime ervaring op in het regulier en speciaal basisonderwijs, onder meer als groepsleerkracht, remedial teacher, directielid, intern en ambulant begeleider en trainer sociale vaardigheden, faalangstreductie, impulscontrole bij kinderen met ADHD en het leren herkennen en uiten van gevoelens..
Binnen Snap je zijn de ervaringen aangevuld en uitgebouwd met opleidingen op het gebied van coaching en begeleiding, o.a. ‘Beter bij de les’, KIES (Kinderen in Echtscheidingssituaties) en Sensitherapie. Snap je coaching en training werkt zowel voor particuliere cliënten, als op en voor scholen voor basis- en voortgezet onderwijs.
Lees hier enkele ervaringen met de training en coaching die wij hebben gegeven.
“Ik vond de lessen op school in de afgelopen jaren heel leuk. Ik heb geleerd wat ik kan doen als ik me boos voel, hoe ik vrienden kan maken en om vertrouwen in mezelf te krijgen. Ik denk nu vaak: “ook al ben ik anders, ik ben blij met wat ik heb en wat ik ga bereiken”. Het is jammer dat je niet meer op school komt maar ik hoop dat ik nog vaak voor sensitherapie mag komen. Het helpt mij om te ontspannen en mezelf te accepteren, ik vind de muziek fijn en het is gezellig.”
Liese (18 jaar) met autisme spectrum stoornis
“Het was best heftig voor onze zoon om tweemaal van school te moeten wisselen.
Snap je heeft er een grote bijdrage aan geleverd dat hij nu steviger in zijn schoenen is gaan staan en meer open staat voor contact met zijn klasgenoten. Hij gaat nu zelfs met plezier naar school en kan aan het eind van dit schooljaar de basisschool op een goede manier afsluiten.”
Moeder van een 12-jarige zoon
“Snap je is voor verschillende leerlingen bij ons op school geweest om ze d.m.v. individuele gesprekken te coachen. Deze kinderen hadden uiteenlopende hulpvragen. De kinderen vonden deze gesprekken met bijbehorende spelvormen erg fijn (en gezellig). Wij zagen de leerlingen door de gesprekken sociaal-emotioneel groeien.”
Intern begeleider basisschool